Elust enesest: südamelt ära - kogu draama ümber ilublogide

aprill 23, 2015

Täna tilksatas minu karikasse küll viimane piisk peale Postimehe arvamusrubriigis ilmunud lugu (http://arvamus.postimees.ee/3165839/aljona-sokolovskaja-mina-olen-blogija).
Viimased kuuaega on käinud lihtsalt üks jabur mähklemine kogu blogimaailmas. Pidevalt käib teineteise mutta tampimine ja lihtsalt d r a a m a. Mida ma märkan aga on see, et alati kerkivad need samused draamad esile perioodil, mil inimesed ise on väsinud ja tüdinenud ning oma negatiivsuses ja mustas masenduses tuleb kellelegi veel nuga selga lüüa, et endal natukenegi kergem hakkaks.
Alles see ju oli, kui riburadamööda ilmusid postitused sellest, kuidas võimalikult ruttu maa pealt ära pühkida kõik need 10-12 aastased blogijad. Eks see naljakas olukord oli jah kui iga päev ilmus uus arvustus Sohvy toodete või Invisidobblede kohta...
See suur mull mis praegu õhku on visatud hakkas kerkima ajast, mil Mallukas kirjutas oma blogis blogijate üritusest, mis on minu arvates üks uskumatult lahe üritus ning mul on siiralt hea meel, et selline asi ette võetud on. See mis mind kogu selle keerise juures närvi ajas oligi see, kuidas seda toredat üritust üritati lihtsalt täiega läbi kukutada ning siit tekibki minu ja ka paljude teiste küsimus miks?!?!?!
Möödus paar nädalat kui ilmus ajalehes pilkav artikkel blogijatest. Halleluuja, palun, ma saan aru et kirjutise autor oli uskumatult pettunud, et tema koostööpartner ei täitnud kõiki tema soove, kuid kas on vaja see nii suure kella otsa tõmmata?

Ning see tänane artikkel ajas mul harja punaseks just seetõttu, et JÄLLE näidatakse blogijad halvast valgusest, kuigi tegelikult oli kirjutaja eesmärk teha vastupidist. Jälle on hambusse võetud moe- ja ilublogijad. Kas juba ei aita? Ma ei saa aru miks on vaja nii palju draamatseda lihtsalt ASJADE pärast. Maailmas on muudki palju olulisemat kui materiaalsed väärtused. Need on kõigest ripsmetušid, lauvärvid, puudrid ja huulepulgad!!! Selle pärast ei maksa segaseks minna ja kui mõni blogija tõesti paaniliselt saadab kirju, siis saatku, iseasi see, kui palju talle neid saadetakse. Ma pean tunnistama, et ka mina saatsin oma esimesele koostööpartnerile kirja, sest ta oli mu tuttava tuttav ning meili teel oli lihtsam suhelda kui läbi mitme inimese, seega võtsin ma niiöelda ise ühendust kuid mis siis on? Jah ma olen ka küsinud oma koostööpartneritelt abi looside korraldamisel, kuid mis siis on? Olulisem on ju see, et mul on oma lugejad!! Mul on inimesed, keda tõesti ka huvitab mida ma ühest kreemist või šampoonist arvan. Mul on lugejaid, kelle jaoks ma saan olla kasulik, sest ma annan toodetest ülevaadet ning jagan nippe ning see ületab kogu selle materiaalse asjadeposu, mille ümber nii palju kisa-kära on tekkinud.
Jah mul on hea meel, et ma ei kuulu sellesse blogijatehulka, kes endale asju mangub, vaid minuga võetakse järjest rohkem ja rohkem ise ühendust, kuid samas on mul kahju "kaaskannatajatest blogijatest" kelle maine kahjustub esiteks nende lõputute mangujate pärast ning teiseks nende "superblogijate" pärast, kes võtavad kinni igast pakkumisest, kuid postitusi valmis ei suuda kirjutada. Minu mõningad koostööd on just seetõttu katkestatud, et blogijaid ei saa enam nende toredate vennikeste pärast usaldada, nojah heakene küll...

Ning kogu minu jutu mõte koondatuna ühte lausesse - ei maksa kraagelda vaid materiaalselt väärtuslike asjade pärast, blogi kõige suuremaks väärtuseks on lugejaskond, mitte lõputu koostööpartnerite rivi!

Noh nüüd olen ma ametlikult iseennast ka sellesse draamasse sisse kirjutanud, kuid siinkohal küsiksin ka oma lugejate arvamust, mida teie kogu sellest hullumajast arvate ning kas on vahet sellel, kas postitus on sponsoreeritud või mitte? Kas sponsorlus toob postitustesse mitmekesisust toodete näol?

Vabandan tänase negatiivse postituse eest, kuid mul oli vaja see lihtsalt südamelt ära saada... :/
Eliise

You Might Also Like

12 comments

  1. Minu arvates on toimuv liiga ülespaisutatud ning täis draamat.
    Minul, kui täiesti tavalisel lugejal, on ükskõik millisel moel on tooted blogijateni jõudnud. Lugedes blogija arvamust millestki on arusaadav, et tegu on ühe inimese ARVAMUSEGA. Inimese arvamust asjast mõjutab mustmiljon pisiasja, alustades sellest kuidas toode on saadud ning lõpetades sellega kui hea päev on blogijal olnud jne. Blogija arvamust tootest võib võrrelda reklaamiga - vahest räägitakse tõtt, vahest mitte nii palju, ning see on täiesti okei minuarust. Või võib ette tulla olukordi, kus blogijale toode sobis, lugejale aga mitte, tingitult, näiteks, nahatüübist. Ning see on ka täiesti aktsepteeritav olukord.
    Ärgem unustagem seda, et blogide lugemine on eelkõige meelelahutus ning ei ole vaja tõsiselt lahata kõike blogimaailma probleeme. Blogijate jaoks, loomuikult, blogimine on midagi olulisemat, kuid minu, kui tavalugeja jaoks on see midagi, mida ma loen ajaviiteks, mitte midagi tõsist ega teaduskirjanduslikku.

    Sa kirjutad huvitavat blogi, tundud igati tore inimene olevat - ära lase mingil mõttetul draamal oma tuju ja päeva rikkuda ;)
    Edu edaspidiseks!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh Sulle kõigi nende mõtete ja eelkõige innustavate kiidusõnade eest! :)
      Su jutus on nii palju tõtt,et oskan vaid kaasa noogutada, sest nii täpselt ongi. Eriti meeldis mulle see, et tõid välja selle, et kui blogijale asi sobis siis see ei tähenda, et see toode peaks sobima eranditult kõikidele lugejatele. Just nädalake tagasi sain pahase kirja oma lugejalt, et ma tegin kreemile vaid reklaami, sest tegemist tema naha jaoks halva tootega. Minul on see hetkel aga lemmikkreem....
      Tulles aga reklaami juurde, siis mina olen oma koostööpartnerile rangelt rõhutanud, et kui mulle toode ei meeldi, siis ilustama ma ka midagi ei hakka. Ma ei kirjuta oma blogi reklaami eesmärgil vaid ikka selleks, et teistele nõu anda ning vajaduse korral ka kehvemate toodete eest "hoiatada".
      Kuid tõesti - suur tänu Sulle veelkord!!! :)

      Kustuta
  2. Tundub jah et blogimaailm on justkui leekides. Isiklikult meeldib mulle blogisid lugeda ja näha mida uut on turule toodus ja hea kui keegi katsetab selle juba minu eest ära, sest no tõesti ei jaksa ega viitsi poodides ise testida. Naljakas on see kadeduseuss nende tasuta toodete yle :D tõesti on ju elus palju palju olulisemat kui kreemipurk või huulepulk .

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah, täpselt sama teen ka mina, ma olen nii laisk šoppaja, et meigipoodides õige jumestuskreemi otsimine on mulle täielik peavalu. Lihtsam on lugeda juba kellegi kogemust ning selle põhjal teha järeldus, kas kreem sobib mulle või mitte :D
      See on nii lapsik ja sarnaneb teemale, et "sul on kallimad nukud kui mul või et näe minul on rohkem mänguasju kui sul"... ning see on samas halenaljakas, kuid ka nukker, et inimesed raiskavad nii palju oma energiat selle vastu võitlemiseks. Minul näiteks on täiesti ükskõik kui palju mulle saadetakse midagi. Vahepeal, kui ei saadeta üldse, siis sobran kodus meigikotis või sõbranna riiulitel. Kirjutada on alati millestki ning need ei pea olema ilmtingimata tasuta saadud tooted, kuid aitäh, et minuga oma arvamust jagasid! :)

      Kustuta
  3. Minu meelest oli see artikkel küll üsnagi neutraalne ja mingit halba valgustust blogijatele küll sealt ei kumanud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Lihtsalt viimasel ajal on neid hoope ilublogijate ja just tasuta saadud toodete suhtes nii palju tulnud, et oskasin seda vaid negatiivselt tõlgendada.. :/

      Kustuta
  4. Kas kõik teised brändid kui see teine välja arvata, on sulle ise kirjutanud? :)
    Üldiselt nõustun su seisukohaga, blogimine peaks lihtsalt olema blogijatele rõõmu pakkuv tegevus (ma ei tahaks hästi uskuda, et neid on palju, kes alustavad blogimist asjade pärast. Enamus ikka kirjutamise pärast!) ja kogu see ''draama'' on juba liig

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vahel harva, kui mind näiteks väga mõne firma tooted huvitavad või võiksid huvitada minu lugejaid, siis olen ka ise kirjutanud, aga iga kuuga võetakse järjest rohkem ja rohkem ise ühendust. See pakkumiste tegemine minu poolt oli pigem blogi alguse asi :)
      Just täpselt ning minu jaoks just nii ongi - blogimine on tore ajaviide. Tegelikult alustasin ju oma blogiga eesmärgil arendada oma kirjutamisoskust, et saada 9nda klassi lõpukirjand 5 ning vot kuhu praeguseks välja olen jõudnud :D

      Kustuta
  5. Ei, ei! Blogijad ja koostöö peab olema nagu seks meritähe asendis ehk siis blogija peab ootama kuni lahke partner pakub tooteid. Ise ei tohi küsida. See on nurumine. Nurumine on tõeliselt ebaeetiline. :D

    Loodan, et tabasid iroonianoodi. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hahhaa appi kui hea lähenemine!!! :D
      Ma ei saa üldse aru näiteks sellest, kuidas keegi viitsib muretseda selle pärast, kui palju keegi asju saab?! :D

      Kustuta
  6. Mina olengi ainult sinu blogi jäänud lugema. Kui mõelda ilublogide peale. See pidev ûllistamine viskas ûle. Sina tood erinevaid plusse ja miinuseid ja ka annad teada, et millisele nahatûûbile mingi kreem nt sobida vôib. Ka juustehooldusega sama asi. Nendes teisest aga kôik nii super, et saaks aga tasuta nänni juurde ja teha reklaami. Mis sest, et toode ise prûgikasti lendab peale katsetamist. Ma tôesti ei saa nendest ilublogijatest aru. Mingi kôrgem klass? Mille järgi neid erinevaid kôrgusastmeid jagatakse? Tasuta nänni pärast? Minu fb-sein on igasuguste ilublogijate loosimiste jagamisi täis aga ma isegi ei vaata neid. Milleks jagamisest osa vôtta, kui see blogi mind kûlmaks jätab? Mind rohkem huvitavad need lihtsad ja konkreetsed postitused. Sa teed koostööd avoniga. Kas nad sulle jumestuskreeme ei paku katsetuseks? Ma olen tellinud mitu korda avonilt testreid aga miskipärast beed testrid ei jôua minuni.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suur aitäh Sulle kõikide nende motiveerivate ridade eest - need tähendavad mulle meeletult palju :)
      Ma olengi võtnud südameasjaks just selle, et mu lugejatele oleks mu arvustustest tõesti kasu ning see on ka põhjus miks ma ise blogisid kunagi lugema hakkasin (siis kui kirjutasid ausaid arvustusi ka need blogid, kes on nüüd reklaamimagnetiteks hakanud).
      Jah teen küll ning Avoni puhul on minu arvates see väga hea, et ka nemad hindavad väga ausust ning kui mõni toode on saanud kehvemapoolsema hinnangu, siis pole suhtlus katki jäänud vaid mind just tänatakse viisakalt ausa arvustuse eest. Rääkides aga jumestuskreemidest, siis olen proovinud ainult LUXE sarja jumestuskreemi
      (http://iluexpress.blogspot.com/2015/03/tootearvustus-avoni-abil-naole-kevadine.html).
      Kas sa mõtled neid tasulisi testreid, mida vahete-vahel kataloogides pakutakse või on tegemist siiski tasuta testritega? Kui on tasulised, siis kindlasti uuri asja ning pöördu oma konsultandi poole (ma saan aru, et igal konsultandil või kliendil on veel omakorda "boss", kes saab vajadusel abiks olla) :)
      Aitäh Sulle veelkord!
      Imelist kevade jätku! :)

      Kustuta